Tuesday 26 May 2009

alamat

Praise to Allah the LORD of the universe and peace be upon his beloved Prophet Mohammad and upon his family and comrades.

alamat(arabic)=markah(malay)=mark(english)

semalam ngn arini,ktorg dak2 medic 1st year just baru je dpat carry mark utk anatomy ngn histology.menarikke dpat markah?menarik je bg aku.ade je org yg x nak dpat markah sbb takot tgok markah.to my mind,segala yg terjadi ke atas diri kite adalah kesan drpd perbuatan kite gak.so,terimalah seadanya diri kite~
[recommended song:menjadi diriku_edcoustic]

markah aku alhamdulillah,ok je la.mutawassut(mesir)=ya'ni(joden)=pertengahan(melayu).itulah gambaran markah aku.

senario org mendapat markah:

'alhamdulillah..redha2..'
'rendahnye markah aku...'
'wahh,hebatnye markah dy,full mark...'
'ni aku tau,yg full mark ni mesti dak arab,bagusnye dorg..'
'ni markah aku ke?cam x caye je~'
dan macam-macam.

********

ade sorg sahabat tnye aku,

'nape Allah x jadikan langit wane itam ngn putih?'

aku kate,

'sbb nanti hamba Dia tgok,tenang je..'

pastu ape tah dy kate,lupe~

tp bia aku konklusikan ape ape mksud yg dy nak smpaikan.cenggini,Allah jadikan setiap sesuatu dgn posisi dy yg terbaik utk memenuhi alam dunia ini.contohnye laut.air laut rase dy masin sbb ade byk garam,garam ni lah yg akan membuang segala bau-bau busuk dr kotoran yg mengalir dr sungai seterusnye ke laut.kat cni kite tgok hikmah Allah ciptakan air laut masin.cube bayangkan air laut x masin,maksudnye xde garam la,pastu segala kotoran masuk ke dlm laut,nanti bau kotoran tu yg mendominasi bau air laut!

*******

seperti juga kita,manusia yg diciptakan di posisi yg terbaik utk memenuhi kehidupan sekeliling dy.jadi,kite kene la buat yg terbaik utk diri kite!

bile tgok markah,aku xrase yg aku dah buat terbaik utk diri aku,utk memenuhi kehidupan sekeliling aku.takut lak!semoga kita dpat buat yg terbaik dlm setiap perlakuan kita.antara tnde org mukmin[kalo x silap aku la,aku ni x dhobit],melaksanakan segala urusan dan amanah dgn seselesai yg mampu.

tamat.tepuk tgn sume~

No comments: