Sunday 28 June 2009

jelajah syria

Praise to Allah the LORD of the universe and peace be upon his beloved Prophet Mohammad and upon his family and comrades.

alhamdulillah.kembara ke syria selama 7 hari disana dapat dimanfaatkan dgn sebaiknya.byk info menarik dapat ditimba.nmpak sgt betapa cetek ilmu aku.tapi dlm beberapa hari ini,aku msih belum mndapat kekuatan utk menulis,menceritakan,berkongsi ape-ape info memandang ade satu lg matlamat aku yg belum disempurnakan utk cuti kali ini.hanya gambar pengganti diri.

dikatakan sbg tapak kaki Rasulullah S.A.W.

sepanjang pantai Latakia.


Qal'ah Sam'an.ini qal'ah(kubu) orang Kristian.saje letak qal'ah ni padahal byk je lg qal'ah yg aku pergi.kalau kite perhatikan,qal'ah org kafir lebih dijaga dan dipelihara berbanding qal'ah org Islam.kenape??fikir-fikirkan....
van yg byk berjasa sepanjang kami di syria.menjejaki sejarah-sejarah dan zaman ketamadunan Islam.kami berjalan,melihat dan mentafsir~(pemandu dy name Abu Anas,ensem =p)


dhorih Imam Nawawi,kisah yg menyayat hati.ade mse insyaAllah aku citer.(info tmbahan,dhorih x sme ngn makam.kalo dhorih,ade jasad dlm kubur dy tu.tapi kalo makam,selalunya adalah tempat sesorg pernah singgah disitu/belajar/rumah/sebahagian drpd jasad dy)

No comments: