Tuesday 13 July 2010

Gambar~

Ok, saya macam dah tak de kerja melayan tag orang. Tapi tak pe, kali ini bagi can la kat Adlin. Sesekali melepaskan rindu dengan mengetag orang kan~ :D

Go to y0ur ph0t0 file, select the 8th f0lder.


Select the 8th ph0t0 in that album.

Tiada gambar ke-8. Saya tanya kepada si pengetag. Dia kata, ambil the last photo. Ok~




Ini dia gambarnya. Skema tak? Buat folder ni waktu kursus persediaan ke Timur Tengah di INTEC, Shah Alam. Ada buat assignment, jadi memerlukan logo UITM. Sampai sekarang maish tersimpan rapi di laptop, mana tahu satu hari nanti diperlukan lagi. Oh, pengalaman di INTEC sedikit sebanyak mendewasakan saya =p....

1) Belajar naik bas pagi-pagi ke sekolah. Waktu sekolah rendah tak naik bas, kami adik-beradik bonceng basikal. Pernah sekali, saya naik basikal dengan abang no.2, tiba-tiba terlalu dikawasan anjing. Abang cepat-cepat berhentikan basikal, jatuhkan basikal di tepi jalan dan ajak saya lintas jalan sebab takut dengan anjing. Bila dah sampai di jalan seberang, abang tanya "Mana beg abang?". Saya jawab, "Kat sanalah..mana sempat nak ambil tadi". Pastu abang bengang, dia marah-marah sebab saya tinggalkan beg dia kat basikal sedangkan anjing tu tak buat apa-apa pun. haha..Waktu di sekolah menengah tak naik apa-apa, jalan kaki sebab dah duduk asrama. Jadi, di INTEC lah belajar naik basikal pagi-pagi ke sekolah, beratur panjang-panjang nak naik bas, lagi-lagi kalau hujan..

2) Pertama kali duduk di bandar. Rumah saya memang di kampung, ada reban ayam, kebun dan semua tu. Sekolah menengah di SBP Integrasi Jempol, masih dikampung, di mana destinasi outingnya Batu Kikir atau kalau nak maju sikit, Bahau. Itupun hanyalah pekan. Jadi di INTEC, saya macam ayam terlepas dari reban.

3) Belajar untuk belajar dengan rajinnya sebab serumah dengan Izzati pudin di Kolej Cemara. Rajin sangat si Izzati belajar waktu di INTEC, stay up sampai kol 2 pagi. Saya pun dapat lah sikit-sikit penangan rajinnya :)

4)Dll...

Dikesempatan ini (mcm hari raya=.="), saya nak kongsi satu gambar waktu summer break hari tu. Kami ambil flight Amman direct ke Madrid, menerbangi atas Jerusalem. Ketika kapal terbang di atas bumi itu, ada dengar announcement cakap bahawa kami sedang melepasi Jerusalem. Semua yang ada dalam plane menjenguk ke luar. Saya juga tak melepaskan rezeki ini dan hanya sempat mengambil gambar apabila plane sudah berada agak jauh dari Jerusalem. Bumi Isra' itu menanti kita.
















Cuba cari Kubah Sakhra' sebab Kubah Sakhra' yang paling senang dicari, warna emas. Disitu ialah Masjidil Aqsa! 







Jemput baca entry saya dahulu kala tentang Palestin DI SINI. Syukran~



3 comments:

i am me said...

salam...
thnx coz sd lyn tag ak ^_^
hehe, skema gk la gambo last lam 8th folder ko...
n, truja ak tgk gmbo yg ko share tuh...ntah bile la ak nk smpai sne...

dealova said...

om.
ni y ko travel 8country 15hari tu eh? ngn bel.k im jeles .arggHH..

hihik
T_T

Siti Umairah said...

to adlin: ade rezeki sampainye inshaAllah :)

to wani: aku x join dorg..aku g morocco n spain ari tu :D