Friday 8 April 2011

Saya sibuk dan penat la!

'Saya ada banyak benda kena fikir'
'Aku tengah sibuk ni, kau tak nampak ke?'
'Harap ko faham lah ye keadaan aku ni'

Ya, kita sangat sibuk, sibuk memberi alasan. Kita penatkan diri kita dengan mencipta pelbagai alasan dalam kepala. Semoga kita dijauhkan daripada sifat kamu munafiq, iaitu suka memberi alasan. Bila kita cuba nak memberi alasan, kita hanyalah ingin berehat-rehat.


Kita sibuk fikir masalah kita, tapi siapakah yang masalahnya lebih besar daripada penduduk Gaza. Mereka (Gaza) lebih mementingkan diri saudara lain daripada diri mereka sendiri. Subhanallah!


Suara Peduli Palestin

Ahli paramedik Gaza menunggu kelulusan untuk menyertai misi bantuan ke Libya


Selasa , 29/03/2011 - Ahli perubatan Gaza menanti kelulusan Jawatankuasa Utama Ketenteraan yang telah diberikan kuasa di Mesir untuk misi bantuan kemanusiaan bagi memasuki Libya berikutan daripada ketiadaan majoriti staf perubatan kerana mereka telah meninggalkan negara.

16 nama telah dipilih daripada 100 paramedik yang ingin menyertai misi tersebut. Mereka telah bekerjasama dengan Kesatuan Doktor Arab dan akan meneruskan usaha dengan lebih ramai doktor dan lebih banyak peralatan perubatan sewaktu melalui Mesir, demikian menurut setiausaha Kesatuan Paramedik Gaza, Yousef Fahjan.

“Kami sangat memahami kesengsaraan yang dirasai rakyat Libya, memandangkan kami saban hari kami diserang dengan keganasan. Perasaan ini merupakan motivasi terbesar kami untuk membantu rakyat Libya menerusi tanggungjawab kemanusiaan dan professional, terutamanya setelah kebanyakan paramedik telah meninggalkan Libya dan menyebabkan kekurangan paramedik.”

“Inilah sahaja yang mampu kami lakukan untuk membantu rakyat Libya yang telah menyokong kami ketika perang di Gaza. Kebanyakan yang menghubungi kami untuk menaikkan semangat ketika peperangan ialah warga Libya,” Fahjan berkata.

sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : idawati


When you want to get a job done, give it to the busiest person.

Wallahu a'lam.

1 comment:

kauthar09 said...

for me, kita tak penat ponnn. yang penat tu, dunia dalam pemikiran kita saja. tp tindakan?? na3uzubillah....thanks acik! :)